Naslovna  /  Prirodna medicina   /  Želite smanjiti osjećaj gladi? Isprobajte ovih 5 prijedloga!

Želite smanjiti osjećaj gladi? Isprobajte ovih 5 prijedloga!

Ti prirodni supresanti apetita puno su zdraviji i sigurniji od pilula. Oni djeluju tako da balansiraju razine grelina i leptina – hormona zaduženih za osjećaj gladi, a usto potiču lučenje hormona sreće serotonina i endorfina. A kad smo sretni, imamo i puno manju želju za hranom. Osim što reguliraju hormone gladi i smanjuju želju za brzom hranom i slatkišima, neke namirnice djeluju i tako da sagorijevaju masnoće te čuvaju zdravlje vaše štitnjače, koja itekako utječe na želju za jelom.

Top 5 sastojaka za suzbijanje apetita

1. Hrana bogata vlaknima

Želite li smanjiti potrebu za hranom, svakako jedite povrće i voće bogato vlaknima, chia i lanene sjemenke, leću i druge mahunarke, poput graha. Jednom kada dospiju u vaš probavni sustav, vlakna se ne mogu odmah apsorbirati, već se napune vodom i nabubre. Vlakna usto usporavaju probavu glukoze te produljuju osjećaj sitosti.   

 2. Ekstrakt zelenog čaja

O moćnim antioksidativnim svojstvima zelenog čaja već se odavno zna. No njegov ekstrakt odličan je izbor i za suzbijanje apetita. Katehini iz zelenog čaja, osim što djeluju antikancerogeno, smanjuju bujanje masnih stanica te ubrzavaju sagorijevanje masnoća, a samim time i znatno pridonose vitkosti. I znanstvena istraživanja potvrdila su da je ekstrakt zelenog čaja odlično sredstvo za suzbijanje apetita. Što se tiče količine, preporuka je 800-900 mg ekstrakta zelenog čaja na dan.    

 3. Eterično ulje grejpa

Ulje grejpa sadrži antioksidanse, korisne kiseline, hlapljiva ulja i enzime koji uvelike mogu pomoći u suzbijanju apetita, podizanju energije i stimulaciji rada limfnog sustava. Već samo udisanje arome ulja grejpa može pozitivno utjecati na lipolizu ili metabolizam masti i suzbijanje osjećaja gladi. Zahvaljujući njegovu mirisu osjećat ćete manju žudnju za hranom. Također, enzimi pronađeni u grejpu pomažu razbijanju masti u organizmu, što pridonosi mršavljenju.

 4. Začini

Začini poput kajenskog papra, kurkume, đumbira, cimeta, klinčića i crnog papra, normaliziraju razine glukoze u krvi, suzbijaju osjećaj gladi, smanjuju želju za slatkišima i poništavaju štetne učinke slobodnih radikala. Ljute papričice izazivaju termogenezu, što znači da zagrijavaju tijelo i potiču sagorijevanje masnoća. Samo pola žličice kajenskog papra može potaknuti metabolizam i dati poticaj organizmu da sagori dodatnih 10 kalorija. Cimet, klinčić i đumbir, primjerice, snižavaju razine šećera u krvi, što pomaže u kontroli apetita. Svi navedeni začini izuzetno su zdravi, djeluju protuupalno i siromašni su kalorijama, stoga što češće ih dodajte u svoje obroke, čajeve, smoothieje i sl.

 5. Ekstrakt šafrana

Ekstrakt najskupljeg začina na svijetu – šafrana – djeluje tako da suzbija apetit, podiže raspoloženje, povećava razine hormona serotonina i endorfina te smanjuje osjećaj umora. Šafran smanjuje rizik od takozvanog emocionalnog prejedanja, koje vrlo često vodi do pretilosti. Ovaj moćni začin djeluje kao pravi antidepresiv, a sadrži i određene tvari koje povećavaju razine energije tijekom vježbanja.

Još nekoliko namirnica koje suzbijaju apetit i potiču sitost:

  • bademi
  • zobena kaša
  • zeleno lisnato povrće
  • salata
  • tamna čokolada
  • avokado (jesti umjereno)
  • Yerba Mate čaj
  • kava

Izvor: alternativa-za-vas.com

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i Vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja