Naslovna  /  Prirodna medicina   /  Zašto je dobro jesti bučine sjemenke?

Zašto je dobro jesti bučine sjemenke?

 

1. Pune su vrijednih hranjivih tvari

30 g sjemenki sadrži:

  • Energija: 151 kcal
  • Vlakna: 1,7 grama
  • Ugljikohidrati:
  • 5 grama
  • Proteini:
  • 7 grama
  • Masti: 13 g (od čega je 6 g omega-6 masnih kiselina)
  • Vitamin K: 18% RDI
  • Fosfor: 33% RDI
  • Mangan: 42% RDI
  • Magnezij: 37% RDI
  • Željezo: 23% RDI
  • Cink: 14% RDI
  • Bakar: 19% RDI

 

Bučine sjemenke također sadrže i značajne količine antioksidansa i polinezasićenih masnih kiselina te kalija, vitamina B2 i folata.

 


2. Sadrže značajne količine antioksidansa

Bučine sjemenke sadrže antioksidanse poput karotenoida i vitamina E. Antioksidansi mogu smanjiti upalu i zaštititi naše stanice od slobodnih radikala. Zbog toga te namirnice bogate antioksidansima mogu pomoći u zaštiti od različitih bolesti. U jednom istraživanju provedenom na štakorima oboljelim od artritisa, primijećeno je smanjene upalnog stanja nakon što im je davano bučino ulje.

 

 

3. Povezane su sa smanjenih rizikom od određenih vrsta karcinoma

Prehrana bogata bučinim sjemenkama povezana je s manjim rizikom od karcinoma želuca, dojke, pluća, prostate i debelog crijeva. Rezultati jednog velikog istraživanja, provedenog na ženama u postmenopauzi, pokazali su da je konzumiranje bučinih sjemenki povezano sa smanjenim rizikom od raka dojke.

 

 

4. Poboljšava zdravlje prostate i mokraćnog mjehura

Nekoliko je studija potvrdilo da bučine sjemenke smanjuju simptome povezane s problemima prostate. Također, rezultati jedne studije pokazali su da svakodnevno uzimanje 10 g ekstrakta bučinih sjemenki poboljšava funkciju mokraćnog sustava.

 

 

5. Sadrže visok udio magnezija

Bučine sjemenke su jedan od najboljih prirodnih izvora magnezija što je vrlo važno zbog sve češće pojave nedostatka magnezija u zapadnim zemljama. Magnezij je neophodan za više od 600 kemijskih reakcija u tijelu. Adekvatna razina magnezija u organizmu važna je za: kontrolu krvnog tlaka smanjenje rizika od srčanih bolesti formiranje i održavanje zdravih kostiju regulaciju razine glukoze u krvi.

 

 

6. Mogu poboljšati zdravlje srca

Studije na životinjama su pokazale da bučino ulje može smanjiti visoki krvni tlak i visoku razinu kolesterola – dvaju važnih rizičnih čimbenika za razvoj srčanih bolesti. Rezultati jedne studije, koja je uključila 35 žena u postmenopauzi, pokazali su da uzimanje dodataka prehrani u obliku bučinog ulja smanjuje krvni tlak za 7% i povećava razine “dobrog”, HDL, kolesterola za 16% u razdoblju od 12 tjedana.

 

 

7. Mogu smanjiti razine glukoze u krvi

Studije provedene na životinjama su pokazale da buča, bučine sjemenke, prah bučinih sjemenki i bučin sok mogu smanjiti razinu glukoze u krvi. To je posebno važno osobama s dijabetesom koje  vode borbu s kontrolom glukoze u krvi. Nekoliko studija je utvrdilo da konzumiranje bučinog soka ili praha bučinih sjemenki smanjuje razine glukoze u krvi u osoba s dijabetesom tipa 2 što se pripisuje visokom udjelu magnezija.

 

 

8. Sadrže visok udio vlakana

Bučine sjemenke su odličan izvor prehrambenih vlakana – osiguravaju  5,2 g vlakana na 30 g sjemenki. Prehrana bogata vlaknima održava zdravlje probavnog sustava i povezana je sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i pretilosti.

 

 

9. Poboljšavaju san

Ako imaš problema sa spavanjem, možda bi mogla konzumirati bučine sjemenke prije spavanja. Bučine sjemenke su prirodni izvor triptofana, aminokiseline koje poboljšava san. Utvrđeno je da dnevni unos od 1 g triptofa može poboljšati san. Međutim, to bi značilo da moraš pojesti oko 200 grama bučinih sjemenki dnevno kako bi osigurala unos od 1 grama triptofana.

 

Izvor: miss7zdrava.24sata.hr

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!

                                                         

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja