Naslovna  /  Obitelj&djeca   /  Vodič kroz vježbanje u trudnoći

Vodič kroz vježbanje u trudnoći

 

Uvijek dobro dođu vježbe za trudnice koje će buduće mame učiniti zadovoljnima i sretnima te sposobnima za obavljanje svih uobičajenih aktivnosti tijekom svih devet mjeseci.

 

Preporuke za vježbanje

Kako bi vježbanje bilo sigurno i korisno, potrebno je poznavati i preporuke stručnjaka koje vam donosimo u nastavku.

  • Redovito vježbajte, najmanje tri puta na tjedan.
  • Izbjegavajte balistično gibanje (guranje, skakanje, udaranje). Vježbe se izvode na tepihu ili mekoj prostirci koja je postavljena na tvrdu podlogu radi ublažavanja pritiska
  • Zbog oslabljenog vezivnog tkiva u trudnoći se ne smije prekomjerno istezati ili sagibati. Treba izbjegavati trzanje i nagle promjene smjera gibanja.
  • Prije zahtjevnijih vježbi treba se zagrijavati najmanje pet minuta. Možete brzo hodati, voziti sobni bicikl ili plesati, ali smanjenim intenzitetom.
  • Pijte dosta tekućine prije i poslije vježbanja kako ne bi došlo do dehidracije.
  • Trudnice koje su manje tjelesno aktivne počinju vježbati slabijim intenzitetom.
  • Ako osjetite neobične simptome (oštro probadanje, neobične bolove, vrtoglavicu) odmah prestanite vježbati.

 

 

Pravila vježbanja u trudnoći

  • broj otkucaja srca trudnice u jednoj minuti ne smije biti veći od 140
  • nakon 4. mjeseca trudnoće potrebno je izbjegavati vježbanje u ležećem položaju na leđima
  • trebali biste voditi brigu o unosu potrebnog broja kalorija i prehrani
  • odjeća za vježbanje treba biti pamučna i rastezljiv
  • prije svakog vježbanja potrebno je isprazniti mokraćni mjehur
  • tijekom vježbanja treba piti tekućinu koja nije slatka ni gazirana
  • prilikom svakog ginekološkog pregleda zatražite dopuštenje za vježbanje ili nastavak vježbanja

 

Kada trudnica ne smije vježbati?

  • ako nije dobila odobrenje ginekologa
  • u slučaju krvarenja
  • ako ima trudove
  • ako plodova voda istječe prije termina poroda
  • ako je tjelesna temperatura povišena
  • ako je ugroženo stanje djeteta (zastoji u rastu, malformacije ploda i sl.)

 

 

Utjecaj vježbanja na dijete

Promatrate li svoje dijete na ultrazvučnim pregledima, posebice u ranijim fazama trudnoće, primijetit ćete da ono stalno vježba i izvodi nevjerojatne figure igrajući se u plodovoj vodi. Poboljšanje cirkulacije u cijelom tijelu, dobra fizička kondicija majke te slobodno disanje tijekom cijele trudnoće pozitivni su čimbenici za nesmetan razvoj vašeg djetetaVaša će fizička aktivnost biti poticaj i za dijete koje će živahno oponašati vježbe. Nemojte se iznenaditi ako povremeno osjetite udaranje nožica ili ručica u maternicu. Neka su djeca mirna tijekom vježbanja, ali kada vi završite, ona počinju vježbati.

 

 

 

 

Izvor: klinfo.rtl.hr

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i Vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!

                                                         

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja