Retromanija

Retromanija

Stilovi odijevanja uvijek se iznova vraćaju u prošlost tražeći inspiraciju u dvadesetima, pedesetima, šezdesetima ili drugim “desetima”. Što Vama prvo pada na pamet kad se sjetite nekih razdoblja iz prošlosti?

Jesu li to stilski detalji poput velikih naočala, geometrijskih uzoraka, resica, ploče ili kazete, pin-up djevojake, ili pak sami osjećaj jednostavnosti i romantičnosti prošlih vremena kad se čini da je ono teklo sporije, da su ljudi bili prisniji, da su se rađale nove ideje…

Prema definiciji, retro stil označava modu ili trend koji je zastario prije najmanje 20 godina, ali je ponovo ušao u uporabu. Njegov utjecaj prisutan je kroz modu, medije, interijere i dizajn općenito. Nije tu riječ o nekom određenom stilu, riječ je o kombiniranju motiva i detalja, odjeće i nakita koji su inspirirani nekim razdobljem iz prošlosti.

U četrdesetim i pedesetim ženstveni je glamur bio na vrhuncu. Blještave holivudske starlete poput Marilyn Monroe i zavodljive pin-up djevojke, nosile su haljine koje su naglašavale njihovu figuru, a svoj stil su definirale ekstravagantnim frizurama i dramatičnim make up-om. Stilom tih godina dominirali su izrazito ženstveni komadi: suknja punog kruga, šorcevi visokog struka, korzeti i mačkaste naočale.

Sa stilovima odijevanja nerazdvojno je povezana i glazba, koju često motivira politika. U šezdesetima je nastalo hippyjevsko poimanje odijevanja, sa svim šarenilom boja i cvjetnih uzoraka, kao odgovor na politička zbivanja i promjenu svijesti, svojevrsna mentalna renesansa.Pojavom Punk fenomena u 70-tima svoj je osebujan pečat dala dizajnerica Vivienne Westwood. U modi su se pojavili detalji poput ziherica, žileta, lanaca i zakovica, sa psećim ogrlicama kao nakitom.

Disco moda 80-tih i šljokičaste trash haljine, cipele s platformama, kožne jakne i natapirane frizure, svo to šarenilo i danas je inspiracija mnogim dizajnerima. Moderni pravci poput electro swinga oživljavaju stare melodije, ali i retro odjeću, frizure i druge specifične detalje. Retro stil se vratio u filmove, web dizajn, ali i u fotografiju gdje se inspiracija često traži u prošlosti. Ponovno je popularna polaroid fotografija i razni vintage filteri. Trendovi iz prošlosti vratili su se i u interijere: tapete, jarke boje, geometrijski uzorci, shabby chic namještaj i na kraju heklanje i tabletići koji se kombiniraju sa raznim modernim elementima.

Često se izraz “retro” koristi kao sinonim za “vintage”, iako vintage označava još jedan korak dalje u prošlost u odnosu na retro. U pravilu, da bi neki odjevni predmet dobio taj prestižni vintage status ne smije biti proizveden prije 1920.-e ili nakon 1980.-e godine. Osim što je odjeća bez sumnje bila mnogo kvalitetnija i nije se bazirala na masovnoj proizvodnji, možda se baš u tom sanjarenju i romantiziranju prošlosti  krije neodoljiva čar vintage-a.

S druge strane, retro odjeća nema povijesnu vrijednost, radi se o komadima novijeg datuma proizvodnje koji su inspirirani odjećom i stilovima što su u mladosti nosile vaše mame i bake (ako su tada bile u trendu).

Zašto biti uniformirani stilovima koje danas za nas kreiraju mass brendovi?

Poznata rečenica Karl Lagerfelda glasi “Trendy is the last stage before tacky” ( Trendi je zadnja stanica prije neukusa ). Trend je ono što vidite na svakoj drugoj curi ili tipu u kafiću subotom na “špici”. Stil je ono što definira osobu, odnosno na koji način netko kombinira komade kupljene ove sezone u mass brend shopu sa komadima koje imaju u ormaru možda već i desetljeće, komadima kupljenim na buvljaku ili second hand shopu. Možda nekim komadom iz maminih djevojačkih dana ili Hand made komadima izrađenih rukom nekog kreativca ili dizajnera.

Mogućnosti kombinacije su nebrojene, samo se treba malo ohrabriti i poigrati. Retro stil možete nositi u izvornom obliku ili preuzeti jedan detalj iz vremena. Ali ipak nemojte pretjerati, da ne izgledate kao da ste upravo ispali iz vremeplova. Kako god bilo, igrajte se.

Nije važno pomiješate li stilove, jedino je važno da se u odjeći koju nosite osjećate dobro.

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem