Zašto je neophodno plaćati Facebook oglase?

Zašto je neophodno plaćati Facebook oglase?

Doba masovnog marketinga kojeg su prakticirali tradicionalni mediji danas se čini svjetlosnim godinama iza nas. Najtvrdokorniji „odbijatelji“ korištenja društvenih mreža u svrhu promocije vlastite tvrtke odavno su kapitulirali i prepustili se digitalnom valu 21. stoljeća i novim trendovima ciljanog oglašavanja.

Kada sam 2012. godine pokrenula Vop marketinšku agenciju vrlo je mali broj malih tvrtki razumijevao važnost i revolucionarne promjene koju su donosile društvene mreže, pa je i relativno mali broj poduzetnika koji su imali svoje privatne Facebook profile, zapravo imao i aktivno koristio vlastite poslovne Facebook stranice.

Danas s odmakom od 6 - 7 godina velika većina malih poduzetnika razumije i prihvaća kako je prezentacija njihovih tvrtki na društvenim mrežama „must have“ izuzetno važan dio poslovanja, jer su društvene mreže postale glavni izvor i osnovni medijski kanal kroz koji njihovi potencijalni klijenti i korisnici konzumiraju, percipiraju i akceptiraju informacije. Jednostavno rečeno, shvatili su: ako nisi na Facebooku ne postojiš!

Stoga danas imamo situaciju u kojoj male tvrtke u većem broju imaju svoje poslovne stranice, koje koriste na „marketinški ispravan način“ u većoj ili manjoj mjeri , no moj praktični dojam je da još uvijek u relativno malim razmjerima koriste tzv. „boost“ odnosno plaćene Facebook oglase ili marketinške kampanje.

No, zašto je neophodno plaćati Facebook oglase?

Bilo da radite na jačanju vidljivosti vaše tvrtke, promovirate događaj, širite vijest oko pokretanja novih proizvoda i usluga, Facebook kao savršena medijska marketinška platforma postaje neprocjenjiv alat u području digitalnog marketinga. Najveća prednost i vrijednost Facebooka je što vam može osigurati veliko tržište potencijalnih korisnika, koje pak možete segmentirati prema: Geografskim obilježjima – država, grad, mjesto. Demografskim obilježjima - godine, veličina obitelji, spol, prihod, zanimanje, obrazovanje, vjera, rasa, generacija, nacionalnost. Psihografskim obilježjima - prema društvenom sloju, životnom stilu, prema njihovom ponašanju - prema znanju, stavovima, korištenju ili odgovoru na proizvod, dakle prema njihovim osobnim preferencijama i interesima. Na taj način, možete jasno targetirati/ciljati i naravno pogoditi unaprijed jasno definiranog kupca koji zapravo i treba upravo vaš proizvod ili uslugu.

Nesmotrenom laiku koji odlučuje sam voditi brigu o svojoj poslovnoj Facebook stranici čini se odlična ideja korištenja Facebooka u promociji svoje tvrtke, pa zdušno objavljuje postove, zadovoljan činjenicom kako je „must have“ forma prisutnosti na društvenim mrežama zadovoljena! No kakvi su zapravo krajnji rezultati takvih aktivnosti? Dali smo amaterskim pristupom vođenja naše poslovne Facebook stranice zaista poboljšali imidž vlastite tvrtke ukoliko smo objavili loše, mutne mobitelom uslikane fotografije. Dali smo pojačali vidljivost na društvenim mrežama ukoliko nam poslovna stranica zapravo im samo 300 fanova, a Facebook smanjuje doseg naših objava na 1-2% u najboljem slučaju na 5-6%. Dali smo ostavili ozbiljan i profesionalan dojam ukoliko su nam statusi koje objavljujemo prepuni gramatičkih grešaka ..itd.

Danas zasigurno više i nije neka novost kako je Facebook u par navrata smanjivao doseg do krajnjih korisnika poslovnih stranica. U prvom navratu na 5-6% od ukupnog broja sljedbenika, a u drugom od 1-2%. To bi u prijevodu značilo da ukoliko imate 3000 fanova vašu najnoviju objavu na news feedu prosječno će vidjeti cca. 300 ljudi, ukoliko ste stvarno kvalitetno kreirali svoj post.

U čemu je kvaka?

Money make’s the world go around! Facebook je poslovnim korisnicima servirao na pladnju globalno tržište potencijalnih klijenata i korisnika, a to smo svi mi „privatni Facebook profili“. Facebook o nama zna više nego što mi znamo o sami sebi: kakvu glazbu volimo, koje filmove gledamo, u koje restorane zalazimo, dali skijamo ili trčimo, kakvu vrstu zabave preferiramo, volimo li životinje, gdje ljetujemo, kuda putujemo … uglavnom sve! Iz tog razloga mi privatni korisnici Facebooku ćemo uvijek biti nečija ciljana (target) skupina potencijalnih kupaca ili potrošača.

Zvuči zastrašujuće? Pa meni i ne baš! Zapravo uživam u svim blagodatima segmentiranog i ciljanog marketinga, jer aktivnim korištenjem interneta prikazuju mi se samo oglasi koji me zapravo zaista i interesiraju, i to u momentu kad za to postoji realna potreba. No kako bi zaista došli do većeg broja stvarnih korisnika kod kojih postoji realna potreba za našim proizvodom i uslugom praksa je pokaza kako je nužno plaćati Facebook oglase, a ukoliko pravilno odradimo osnovni marketinški postulat segmentacije, poziconiranja i targetinga kupca, uz relativno male budžete rezultati Facebook kampanja su zagarantirani.

 

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem