• No products in the cart.
Naslovna  /  Obitelj&djeca   /  Kako poboljšati zdravlje boravkom u jesenskim šumama

Kako poboljšati zdravlje boravkom u jesenskim šumama

Druženje s prirodom, osjećaj mira i zagasite boje koje odmaraju, pomoći će vam da se opustite i riješite negativne energije, a istovremeno ispunite pozitivnom. Jesen potiče kreativnost. Nijanse plodova jeseni mogu pomoći kao terapija za bolje zdravlje, ali i poboljšati kreativne sposobnosti. Plodovi jeseni bogati su zdravim sastojcima. Prava su riznica vitamina i minerala, tako da s njima možete poboljšati i zdravlje.

Jesenski dani idealni su za zastati i podvući crtu, analizirati razdoblje iza nas i spremno krenuti u ono što je pred nama.

Terapeutsko djelovanje boravka u prirodi  

Iskoračite van i prošećite prirodom!Ona je naše pogonsko gorivo i u dodiru s njom čovjek se osjeća živ. Čisti zrak djeluje stimulativno i revitalizirajuće. Sam boravak na otvorenom dovoljan je kako bi se lakše suočili sa stresom i poboljšali fizičko i mentalno zdravlje. Usredotočite li se na vlastito tijelo, na vlastite pokrete, promjenu brzine disanja ili na osjećaj hladnoće – sve to će na vas djelovati inspirativno, a nakon povratka iz jesenske šetnje sigurno ćete i bolje spavati.

Za vrijeme šetnje topit će se i kilogrami. Kako su pokazala znanstvena istraživanja, tijekom jednosatne šetnje tijelo može sagorjeti i do 300 kalorija.  Šetnja prirodom izliječit će loše raspoloženje. Jesenske biljke oko vas neutralizirat će sve druge nepovoljne utjecaje koji vas okružuju i sputavaju, što je preduvjet za dobro raspoloženje, ispravno odlučivanje i rješavanje problema. Do takvog zaključka došla je grupa znanstvenika koja je provela nekoliko eksperimenata.

Analizirali su odnos energije i raspoloženja ovisno o boravku u različitom okruženju. Htjeli su utvrditi povećava li se životna energija u kontaktu s prirodom. Istraživanjem je dokazano kako su oni koji su boravili u prirodi imali više životne energije. 20 minuta boravka u prirodi bilo je bilo dovoljno da se napune pozitivnom energijom i oraspolože.

Šetnja od samo 20-ak minuta osigurat će dnevnu potrebu:

    sunčeve svjetlosti
    svježeg zraka
    poboljšati biološki ritam sna
    regulirati ritam disanja
    normalizirati tlak
    regulirati rada srca
    poboljšati cirkulaciju

Vitamin D iz sunčevih zraka doprinijet će jačanju kostiju i zuba, a to ima posebno dobar učinak za razvoj djece. Jesen je, dakle, idealno godišnje doba za odlazak u prirodu ili šetnju po parkovima. Ako povedete svoje najmlađe, sigurno vam neće biti dosadno. U šetnju možete otići s prijateljima, a tijekom šetnje možete upoznati i neke nove ljude.

Sakupljanje lišća plodova – terapija protiv stresa
 
Jesen nudi obilje plodova koji će probuditi vašu inspiraciju. Ima puno toga što se može sakupljati – od lišća različitih boja i oblika do plodova poput žireva i kestenja. Ako nešto od toga ponesete doma, od plodova jeseni možete stvoriti prava mala umjetnička djela. Listovi mogu poslužiti kao umjetnička platna koja ćete sa svojom djecom oslikati prema vlastitim željama. Slaganjem različitih boja i oblika, dodavanjem sakupljenih plodova, možete napraviti unikatno djelo. Mašti tu nema kraja.

Jesenske oblike ljepilom možete učvrstiti na kartonsku podlogu ili na bijeli papir i vaše umjetničko djelo je spremno za izložbu. Suha grana, na primjer, može poslužiti kao vješalica na koju ćete izložiti svoj rad. Možete kao ukras dodati još i razne jesenske ornamente – nanizano kestenje, osušene korice naranče ili mandarine, razno lišće. Mogućnosti su bezgranične. Dječja igra na otvorenom potaknut će maštu, ali i razviti poštovanje prema drugim bićima, te djecu potaknuti na samostalno rješavanje problema i organizacijske sposobnosti.

Jesenski plodovi – riznica vitamina i minerala

U košarici s jesenjim plodovima može se naći šipak ili divlja ruža. Ovo je upravo vrijeme njegovog dozrijevanja, od rujna do sredine studenoga. U njegovim bobicama je više vitamina C nego u limunu, naranči i paprici zajedno.
Tu su još i vitamini A,D i E, ali i masne kiseline te antioksidant flavonoid. Šipak će otkloniti malaksalost, umor, anemiju, a blagotvorno djeluje na probavni trakt.  U rujnu se beru i crne bobice bazge koje su korisne u borbi protiv slabosti, stresa, avitaminoze, zatvora, neuralgija. Prepune su vitamina C, a sadrže i mnoge ljekovite tvari kao što su jabučna, valerijanska i taninska kiselina, gorke tvari, eterično ulje, šećer, vosak, smolu te vitamine A1, B, B1, B6, C2 i E.

Tijekom šetnje u prirodi možete naići i na glog koji se bere bez peteljke. Raste uz putove, rubove šuma i rubove livada. On jača i regulira rad srca, ali je i odličan regulator krvnog tlaka. To je biljka s najjačim umirujućim učinkom. Pomaže kod umora, manjka energije, lošeg sna, teškog disanja, vrtoglavice, ali i prilikom mršavljenja jer potiče izbacivanje viška vode iz organizma. Jača vezivno tkivo te ima antiupalno djelovanje.

Lješnjak je, pak, dobar kada postane smeđ. Lješnjaci su bogati vitaminom E zbog čega slove kao jako dobri antioksidansi koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala, usporavaju znakove starenja i ojačavaju imunitet. Sadrže omega-3 masne kiseline, ali i znatnu količinu folne kiseline.

Nezaobilazno je i kestenje koje stiže krajem listopada i tijekom studenog. Kesteni su bogati ugljikohidratima, a siromašni mastima. Jedini među orašastim plodovima sadrže vitamin C. Preporučuju se sportašima i djeci zbog velike energetske vrijednosti.
Kesten pomaže kod bubrežnih i probavnih tegoba, a njegov čaj ublažava simptome astme i bronhitisa. Iskoristite jesensko sunce i blagodati prirode. Prošećite se njome i napunite baterije za duge zimske dane!

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja