Naslovna  /  Kolumne   /  Izrada strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije frizer prema modelu dualnog obrazovanja

Izrada strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije frizer prema modelu dualnog obrazovanja

Kvalifikacije koje se stječu strukovnim obrazovanjem potvrđuju posjedovanje temeljnih i strukovnih kompetencija za dobivanje kvalifikacija koje omogućuju obavljanje zanimanja ali i daljnje obrazovanje, osposobljenost za život i rad u promjenjivom društveno-kulturnom kontekstu prema zahtjevima tržišnog gospodarstva, suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija i znanstvenih spoznaja i dostignuća i cjeloživotnog učenje, a u funkciji osobnog razvoja te gospodarskog i općeg razvoja društva.

Dosadašnji sustav obrazovanja frizerima je omogućavalo samo trogodišnju razinu obrazovanje, dok će u dualom obrazovanju djeca iz razine 4.1. prelaziti u 4.2, što znači da će budući polaznici budućeg obrazovanja „Frizer“ imati završeno četverogodišnje obrazovanje što im omogućuje vertikalnu prohodnost prema daljnjem usavršavanju unutar struke ili višem općem obrazovanju. Opći obrazovni predmeti će biti usko povezani sa strukovnim predmetima. U općeobrazovnom dijelu stječu generičke kompetencije koje će frizeru na radnome mjestu omogućiti uspješnu komunikaciju na materinjem i stranom jeziku te olakšati izgradnju dobrih međuljudskih odnosa sa zaposlenicima i klijentima.

Kao i dio učenja temeljnog na radu koji će se odvijati u frizerskom praktikumu frizerske vještine polaznici stječu u frizerskom salonu pod nadzorom mentora kod poslodavca i nastavnika koji je zadužen za frizersku praksu, kako bi učenici stekli vještine  u dijagnostici kose, kemijskim procesima bojanja i izradi trajnog kovrčanja, šišanja i stiliziranja kose.  

Poslodavac će neposredno prije početka izvođenja frizerske prakse u frizerskom salonu provesti motivacijski razgovor s polaznicima te pratiti njihov napredak tijekom prve godine obrazovanja, te će poslodavac i polaznik sklopiti ugovor o dualnom obrazovanju. Također ishodi učenja  usmjereni su na izborne predmete, unapređenje  komunikacijskih vještina, vođenju poslovanja frizerskog salona itd.  Vizija budućeg obrazovanje temelji se na aktivnostima kojima bi se frizeri potaknuli da što više koriste digitalne alate, da se pravilno promoviraju kroz digitalne mreže i marketing i time postanu dostupni  što većem broju klijenata što mu diže rejting  i na tržištu rada.

Isto tako ovaj način obrazovanja napokon omogućava frizerima da sami utječu na cjeloživotno učenje i specijalizaciju u području rada u kojima su najbolji.

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja