Naslovna  /  Poslovni kutak   /  EFSA i HAPIH pokrenuli kampanju “EU bira sigurnu hranu”

EFSA i HAPIH pokrenuli kampanju “EU bira sigurnu hranu”

Hrvatska je jedna od šest europskih zemalja u kojima je pokrenuta kampanja čiji je cilj povećati informiranost građana pri svakodnevnom odabiru namirnica.

 

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) pokrenule su uz podršku Ministarstva poljoprivrede i drugih partnera edukativnu kampanju “EU bira sigurnu hranu”.

“Novost je ta da o sigurnosti hrane govorimo na novi način, prilagođen potrošačima, jer je iznimno važno da građani Europske unije znaju da mogu vjerovati hrani koju konzumiraju, gdje god se u Europi nalazili”, istaknula je ravnateljica HAPIH-a Darja Sokolić.

Hrvatska je tako jedna od šest europskih zemalja u kojima je pokrenuta kampanja čiji je cilj povećati informiranost građana pri svakodnevnom odabiru namirnica te ukazati na visoke EU standarde kojima se jamči da je hrana na europskom tlu, pa tako i na hrvatskom tržištu, sigurna za konzumaciju.

Jednostavan i razumljiv način informiranja

Usmjerena je na sve građane, uz dodatni fokus na žene i roditelje male djece koji, kako pokazuju rezultati nekih ranijih istraživanja, češće brinu o hrani u kućanstvu pa je vjerojatnije i da će dovesti u pitanje njezinu sigurnost te tražiti informacije.

“Kampanjom se želi na jednostavan i lako razumljiv način informirati sve one koji su zainteresirani za zdrav život, kuhanje, aktivan životni stil i sigurnost hrane, ali su ponekad zbunjeni kompleksnim i stručnim informacijama”, stoji u priopćenju HAPIH-a.

Europski sustav sigurnosti hrane smatra se jednim od najsigurnijih na svijetu. EFSA surađuje s vrhunskim znanstvenicima, a njezini stručnjaci podijeljeni su u deset znanstvenih panela, ovisno o područjima. U svakom panelu sudjeluje 21 vodeći europski znanstvenik, a paneli formiraju i svoje radne skupine koje se sastoje od stručnjaka iz zemalja članica sukladno podtemi koja se obrađuje.

Podaci Eurobarometra o tome koliko su građani svjesni europskog sustava sigurnosti hrane dodatni su povod za ovakvu kampanju, koja se uz Hrvatsku provodi i u Austriji, Italiji, Španjolskoj, Latviji i Poljskoj, koje su odabrane i s obzirom na svoju veličinu, dužinu članstva i geografski položaj.

Prioritet sigurnost i kvaliteta hrane

Upravo je on pokazao kako je sigurnost hrane jedan od glavnih čimbenika koje hrvatski potrošači uzimaju u obzir pri kupnji namirnica. Oni sigurnost hrane stavljaju na prvo mjesto (69 posto), odnosno važnija im je čak i od cijene (63 posto).

“Iako Hrvatska ne može konkurirati količinom proizvodnje industrijama hrane velikih država, naša hrana je globalno prepoznata kao sigurna i hranjiva, uz bogatu tradiciju proizvodnje proizvoda posebne kvalitete”, kazala je ministrica poljoprivrede Marija Vučković dodavši kako tome u prilog govori i podatak da na razini Europske unije imamo zaštićene nazive čak 31 hrvatskog poljoprivrednog i prehrambenog proizvoda.

Kvaliteta i sigurnost hrane, naglasila je Vučković, prioritet je ove Vlade, što dokazuju i godišnja ulaganja u programe monitoringa u vrijednosti od 32 milijuna kuna. Također, Sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje (RASFF) brži je i transparentniji nego ikada u informiranju i zaštiti potrošača, do sada je povučeno i opozvano više proizvoda nego cijele protekle godine, kao rezultat konsenzusa na razini Europe da potrošači u EU imaju najveću moguću razinu zaštite zdravlja.

U okviru kampanje izrađena je posebna mrežna stranica EUChooseSafeFood na kojoj potrošači mogu pronaći informacije o najrelevantnijim temama iz područja sigurnosti hrane, lako razumljive savjete i smjernice za pripremu hrane.

Više o kampanji pogledajte u dokumentima ispod teksta.

Infografika 1 

Infografika 2

Izvor: Agro klub

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i Vaši prijatelji. Podijelite ga!

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja