Raste popularnost prehrane na biljnoj bazi, a veganski burgeri sve traženiji

Raste popularnost prehrane na biljnoj bazi, a veganski burgeri sve traženiji

 

Neprestano se povećava broj vegetarijanaca i vegana, a biljne namirnice u što izvornijem obliku postaju prioritet i onima čija prehrana nije isključivo bezmesna.

Sve više ljudi okreće se zelenijem načinu prehrane radi zdravlja, ali i održivog življenja. Neprestano se povećava broj vegetarijanaca i vegana, a biljne namirnice u što izvornijem obliku postaju prioritet i onima čija prehrana nije isključivo bezmesna.

Poznato je kako prekomjeran unos crvenog mesa poput govedine i janjetine povećava rizik od raka debelog crijeva, a Svjetska zdravstvena organizacija dodala je mesne prerađevine na popis kancerogenih proizvoda.

Pandemija koronavirusa samo je dodatno potaknula ljude na razmišljanje pogotovo nakon brojnih skandala oko širenja virusa u klaonicama i pogonima za preradu mesa. Posebnu pozornost privukle su glasine kako brojni radnici rade za mizernu plaću i u lošim uvjetima. Još je gora činjenica da su za vrijeme zatvaranja i kada je bilo najopasnije, oni morali raditi, a nije im pružena nikakva zaštita i sigurnost. 

U Njemačkoj se okreću alternativama

U Njemačkoj, inače najvećem europskom proizvođaču svinjetine i u kojem se pravi čak 1.500 vrsta kobasica, zabilježen je pad potrošnje mesa jer se sve više ljudi okreću zdravom načinu života i misle na dobrobit životinja.

Prema podacima tvrtke za tržišne podatke Euromonitor, u zemlji u posljednjih pet godina prodaja prerađenog mesa kontinuirano opada, dok prodaja zamjenskih proizvoda raste. U 2019. takva potrošnja porasla je za 12% i iznosila 234 milijuna dolara.

Vidimo trend smanjenja kupovine jeftinog mesa, a povećava se potrošnja skupljeg", rekao je Robert Kecskes, analitičar iz tvrtke za istraživanje tržišta GfK.

Ruegenwalder Muehle, tvrtka koja se inače bavila proizvodnjom narezaka, transformirala se u proizvodnju vegetarijanskih i veganskih proizvoda. U 2019. godini prodaja je porasla za 44% u odnosu na godinu prije, a ove godine zabilježili su rast od 50%. 

Broj vegetarijanaca u Njemačkoj udvostručio se u posljednjih pet godina na oko 7% stanovništva, a vegani čine 2%, dok gotovo trećina kućanstava pokušava smanjiti konzumaciju mesa, navodi Reuters.

I Kina se odlučuje na vegansko "meso"

Iako su i dalje jako mali u usporedbi s divovskim proizvođačima mesa u zemlji, alternative sve više dobivaju na snazi pogotovo nakon izbijanja koronavirusa i afričke svinjske kuge. 

Američka tvrtka Beyond Meat Inc BYND.O potpisala je ugovor o otvaranju proizvodnog pogona u blizini Šangaja, a početkom ove godine pokrenula je partnerstvo sa Starbucks Corp SBUX.O kako bi u kafićima prodavala svoje biljne napitke

Startup pod nazivom Zhenmeata iz Pekinga započeo je proizvodnju biljnih okruglica, a njegove polpete već se mogu naći u trgovinskim lancima Hope Tree. Mnogi znatiželjni kupci u restoranu rekli su da su polpete napravljene od podloge graška i sojinih proteina imale okus po tofuu, proizvodu od soje. Direktor tvrtke priznao je da na tržištu postoji velika konkurencija, ali pravi je konkurent sama mesna industrija.

"Najvažnije je da naši istinski konkurenti nisu oni svjetski divovi koji su već postigli velik uspjeh kao što su Beyond Meat ili Impossible Foods", rekao je za Reuters.

Treba napomenuti i kako je IKEA, poznata po mesnim okruglicama u svojim restoranima, uvela i vegetarijansku verziju. 

Kreativni vege burgeri sve popularniji

Veganski burger kao zdravija, ali i ukusnija alternativa postaje ozbiljna konkurencija klasičnoj brzoj hrani. 

Za ljubitelje fast fooda već niz godina postoje razne zdravije, veganske alternative gotovo svugdje u svijetu. Jedna od njih je i američki lanac brze hrane pod imenom Veggie Grill koji se počeo brzo širiti, a čiji direktor Steve Heeley tvrdi kako je njihov burger jednako dobar, a možda čak i ukusniji od McDonaldsovog Big Mac-a.

Osim što je, kako tvrde, boljeg okusa, još je jedna velika razlika između ova dva burgera. Veggie Grill priprema se od soje, graška i proteina pšenice te je 100% biljni.

"Potrošači danas više promišljaju o onome što jedu te su svjesniji toga kako je prehrana koja se sastoji od povrća, voća, mahunarki i orašastih plodova naprosto bolja za njih", ističe Heeley.

Izvor: agroklub.com

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i Vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!



 

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem