Iskušane roditeljske strategije kako klince navesti da jedu zdravo

Iskušane roditeljske strategije kako klince navesti da jedu zdravo

Dosta vam je svakodnevnog pregovaranja s djecom oko ručka ili večere? Oni to još ne shvaćaju, ali zato vi znate koliko je pravilna prehrana važna za vaše rastuće i energične mališane.


Prisiljavanje djece na određenu hranu imat će samo suprotan efekt, stoga vam donosimo nekoliko trikova kojima ćete osigurati da vaša djeca jedu pravilno i zdravo.

Pet savjeta za uravnoteženu prehranu

Za početak, evo nekoliko smjernica što uravnotežena prehrana za djecu do 10 godina treba sadržavati:

  • barem pet porcija raznog voća i povrća dnevno
    • škrobne namirnice, poput krumpira, kruha, tjestenine i riže (birajte integralne žitarice kad je to moguće)
    • mlijeko i mliječne proizvode
    • namirnice bogate bjelančevinama, poput mesa, ribe, jaja, graha i leće.

Pazite da vaše dijete ne jede previše slatke ili masne hrane, poput slatkiša, kolača, čipsa i keksa. Također izbjegavajte pretjerivanje s gaziranim sokovima.

U nastavku pročitajte i isprobajte savjete kako da svaki obrok prođe bez negodovanja vašeg izbirljivog mališana. Ne možemo obećati da će sve upaliti iz prve, ali ove strategije su korak u pravom smjeru.

Ponudite im izbor

Kada djetetu ponudite izbor, ono će odmah pozitivno reagirati jer mu to daje osjećaj neovisnosti i samostalnosti. Ista pravila vrijede i kad dođe vrijeme objedovanja. Kada djetetu ponudite dvije zdrave opcije, taj izbor klincu daje autonomiju, a vi i dalje imate kontrolu nad prehranom. Dijete će isprobati nešto novo i zdravo misleći da je to njegova ideja.

Vaš mališan će se također osjećati jako ponosno ako ga uključite u osmišljavanje jelovnika. Naravno, morate njemu ili njoj dati neke smjernice jer će inače poželjeti sladoled za večeru. Najvažnije je da djetetu dobro objasnite što svaki uravnoteženi obrok treba sadržavati, od povrća do porcije ugljikohidrata i proteina.

Djeca će se sigurno zainteresirati za kušanje nove namirnice ako mu dopustite kontrolu nad tanjurom. Možda će trebati nekoliko pokušaja, ali dijete će izabrati zdravo ako ima samostalnost izbora. Obroci trebaju uključivati proteine, složene ugljikohidrate, povrće, voće, mlijeko ili drugu hranu bogatu kalcijem. Ponudite djetetu opcije unutar ovih kategorija i ono će svojim izborom dobiti sve potrebne prehrambene komponente.

Kako uvesti novu namirnicu u prehranu?

Djeca su prirodno sumnjičava prema novim stvarima, a to, naravno, uključuje i hranu, odnosno zdrave namirnice. Postoji li rješenje? Ako ne žele probati novu hranu ili im se ne sviđa, pokušajte je upariti s nečim u čemu uživaju ili pripremiti na drugačiji način. Na primjer, ako nisu veliki obožavatelji mrkve, pokušajte je servirati djetetu uz umak koji vole i dobili ste super zdravu užinu! Ako ne vole brokulu, usitnite je na manje komade i umiješajte u omlet.

Zapamtite, tijekom prvih pet godina života djeca uče što, kada i koliko mogu jesti prema ponudi koju im daje njihova obitelj i okolina. Dok oni formiraju svoju okusnu paletu i navike, počnite uvoditi raznovrsnu hranu – svježe povrće i voće, integralne žitarice, bjelančevine. Ako rano krenu s istraživanjem okusa, vjerojatnije je da će kasnije biti manje izbirljivi.

Pametno grickajte

I veliki i mali vole grickalice, ali važno je biti umjeren ili zamijeniti nezdrave opcije finim i nutritivno vrijednim zalogajčićima. Grickalice bi trebale biti bogate bjelančevinama i vlaknima jer će dijete dulje održati sitim, a brojni nutricionisti preporučuju sljedeće grickalice za vaše mališane:

  • Cjelovite krekere sa sirom
    • Kriške jabuke s malo maslaca od kikirikija
    • Orašaste plodove
    • Mrkvu narezanu na štapiće s umakom (na primjer s humusom)
    • Tvrdo kuhana jaja
    • Grožđe
    • Lagano slane ili nesoljene kokice

Zabavite se

Pretvorite svoje obroke u igru! Pripremite hranu i neka svaki član obitelji složi zabavne likove na svom tanjuru. Primjerice, neka svoju krišku kruha ili palačinku ukrasi šarenim voćem, namazom, preljevom ili slično. Potrudite se da više-manje svi dodaci budu hranjivi. Djetetu će proces biti zabavan te će na kraju s guštom pojesti svoje malo remek-djelo.

 

Izvor: klinfo.rtl.hr

Ovaj bi članak sigurno htjeli pročitati i Vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem