Isprobajte najzdravije namirnice za rujan!

Isprobajte najzdravije namirnice za rujan!

Rujan je mjesec u kojem dozrijeva razno voće i povrće. Lijepo vrijeme i malo padalina paše mnogim biljkama pa je rujanski stol nerijetko prepun slasnih sezonskih plodova. Posebno su sretni oni koji imaju mali vrt ili voćnjak pa svakodnevno mogu konzumirati svježe plodove.

Zdravih namirnica u rujnu je mnogo, a ovo su najzdravije i najpopularnije namirnice koje biste svakako trebali uvrstiti u svoju prehranu, barem tijekom ovog mjeseca.

 

Najzdravije povrće

Tikvice

Sadrže malo zasićenih masti i jako malo kolesterola i natrija. Dobar su izvor tiamina, niacina i pantotenske kiselina. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, proteina, vitamina A, C, B6, folne kiseline, željeza, magnezija, fosfora, cinka, bakra i mangana. Tikvice nisu intenzivnog okusa, slažu se s gotovo svim namirnicama i jednostavne su za pripremu.

Kupus

Sadrži jako malo zasićenih masti i kolesterola. Dobar je izvor tiamina, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i kalija. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, B6, folne kiseline i mangana. Možemo ga jesti sirovog ili kuhanog, ali se dužim kuhanjem značajno smanjuje vrijednost nutritivnih tvari.

Krastavci

Sadrže malo zasićenih masti i jako malo kolesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina A, pantotenske kiseline, magnezija, fosfora i mangana. Odličan su izvor vitamina C, K i kalija. Krastavce najčešće jedemo svježe kao salatu, ali u njihovoj pripremi bez straha možete eksperimentirati.

Patlidžani

Sadrže jako malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina C, K, tiamina, niacina, vitamina B6, pantotenske kiseline, magnezija, fosfora i bakra. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, folne kiseline, kalija i mangana. Patlidžani su ukusni, hranjivi i jednostavni za pripremu.

Kukuruz

Kukuruz je sada najzdraviji i najpristupačniji. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, folne kiseline, fosfora, vitamina C i magnezija. Kukuruz najčešće jedemo kuhan ili s roštilja. No, kukuruz možete pripremati na razne načine, a odličan je za pripremu kremastih juha.

Radič

Sadrži malo zasićenih masti i jako malo kolesterola. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina B6, pantotenske kiseline, željeza, magnezija, fosfora i cinka. Odličan je izvor vitamina C, E, K, folne kiseline, kalija, bakra i mangana. Radič je pomalo gorkastog okusa, stoga se odlično slaže uz voće.

Mahune

Sadrže malo natrija i jako malo zasićenih masti i kolesterola. Dobar su izvor proteina, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, kalcija, magnezija, fosfora, kalija i bakra. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, folne kiseline i mangana. Mahune možete pripremati na razne načine, kao salatu, juhu ili variva.

 

Najzdravije voće

Jabuke

Sadrže jako malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Odličan su izvor dijetalnih vlakana i vitamina C. Jabuke su ukusne same po sebi, ali ih možete koristiti u pripremi raznih jela.

Šljive

Sadrže jako malo zasićenih masti, kolesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A i K, odličan su izvor vitamina C. Šljive su ukusne same po sebi, bez ikakvih dodataka. Odlično se slažu uz zobene pahuljice i cimet.

Grožđe

Sadrži jako malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Odličan je izvor vitamina C i K. Grožđe je sada najzdravije jer sadrži puno manje pesticida koji škode zdravlju.

Kruške

Sadrže jako malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Odličan su izvor vitamina C i dijetalnih vlakana. Kruške su zahvalne u pripremi deserata jer se slažu s gotovo svim vrstama voća i začina.

Smokve

Smokva sadrži jako malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina B6, K, E i mangana kalija. Smokve su sada najukusnije pa je pravo vrijeme za pripremu jela sa smokvama.

Kesteni

Sadrže malo zasićenih masti i jako malo kolesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina C i bakra, a odličan izvor mangana. Kesteni sa žara su prava poslastica.

Lješnjaci

Sadrže jako malo kolesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina E i bakra, a odličan izvor mangana. Lješnjaci će popraviti okus svakom jelu.

Orasi

Sadrže jako malo kolesterola i natrija. Dobar su izvor bakra, a odličan izvor mangana. Orasi su jedan od najboljih izvora omega 3 masnih kiselina koje su neophodne za održavanje zdravlja srca i krvnih žila. Orasi se odlično slažu uz ostale vrste voća, a odlični su i za pripremu deserata.

 

Izvor: centarzdravlja.hr

 Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i vaši prijatelji. Podijelite ga, isprintajte ili pošaljite e-mailom!

                                                        

 

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem