Nakon blagdana: Lagana salata sa šampinjonima

Nakon blagdana: Lagana salata sa šampinjonima

Genijalna namirnica, i moja najdraža zamjena za meso, su šampinjoni i gljive načelno. Neke gljive (npr. bukovače) teksturom podsjećaju na meso pa su odlične pohane ili kao zamjena za meso u vege burgerima. Često ih pripremam samo na naglo na roštilju, a tako su pripremljene i u ovoj laganoj obrok-salatici

Osim što su lagane i jako nisko kalorične te gotovo bez masti (oko 22 kcal na 100 g) gljive su bogate antioksidansima, fitonutrijentima, vlaknima i vitaminima te bi svakako bilo poželjno da su na jelovniku barem jednom tjedno. Dobar suizvor gotovo svih esencijalnih aminokiselina, što ih čini odličnom zamjenom za meso i preporučuju se u vegetarijanskoj prehrani.

Posebno mi se sviđa što su jako prilagodiva namirnica te se koriste u raznim jelima, od juha, namaza, na brusketama, pizzi, kao prilog, do “zamjene za meso” u tjesteninama, burgerima itd. Prema 4 600 godina starim hijeroglifskim zapisima, drevni Egipćani smatrali su gljive namirnicama koje im podaruju besmrtnost, a u kineskoj su kuhinji osim delicija prihvaćene i kao lijek, posebice ako se spominju Shii-take. Zato, evo brzog i jednostavnog recepta za laganu salatu u kojoj su zvijezda šampinjoni s grila.

POTRAŽITE VIŠE FINIH RECEPATA!!!

SASTOJCI:

- 250 g šampinjona, zelena salata iceberg ili po izboru (miks zelenih salata tipa rikola, matovilac, kristal, putar), 2 šake kukuruza šećerca, 1 rajčica ili mini rajčice, 10-ak kockica starijeg kruha, sol, papar, sok limuna, maslinovo ulje, bučino ulje, aceto balsamico, ružmarin, origano

POSTUPAK:

1. Šampinjone začinimo soli, paprom, origanom i ružmarinom pa na naglo prepržimo na malo maslinovog ulja. Ostavimo sa strane, a na istoj tavi popržimo kockice starog kruha koje smo prethodno prelili s malo bučinog ulja ili maslinovog ulja.

2. Sada dodamo i kukuruz da se isto zapeče, tj. pusti aromu. Sve istresemo sa strane.

3. Salatu narežemo na trake a rajčicu na kockice ili mini rajčicu na polovice. Slažemo na okrugli poslužavnik zelenu salatu kao podlogu pa na nju rajčicu, šampinjone, kukuruz, okolo tostirani kruh.

4. Dodatno posipamo bučinim uljem i pokapamo sokom limuna i/ili aceto balsamicom za notu svježine i kiseline.

5. Po želji možete naribati i parmezan ili dodati kockice feta sira, piletinu s grila na prutiće. No u ovoj originalnoj verziji je također jako fina i vege friendly, bez dodataka poput sira ili piletine.

Izvor:Gastro_hr

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i vaši prijatelji.
Podijelite ga

                                                                    

 

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem