Današnje bebe čuva, prati, uspavljuje i tješi “pametna” baby tehnologija

Današnje bebe čuva, prati, uspavljuje i tješi “pametna” baby tehnologija

Generacija nazvana milenijalci danas su mladi roditelji koji koriste “pametnu” tehnologiju u podizanju svojih beba.

To nije čudno ako uzmemo u obzir da su i oni sami odrastali u tehnološkom okruženju i od kad znaju za sebe koriste mobilne i pametne telefone, računala, laptope, gadgete i aplikacije. Sada kad postaju roditelji, dječje sobe pretvaraju u prave male centre podataka.

U prošlim generacijama mame su pribjegavale raznim tješilicama za svoje bebe, najčešće u vidu plišanih igračaka, dekica ili tihe umirujuće muzike. Danas bebe imaju sve to, ali i gadget kao što je, primjerice, “pametna čarapica” koja koristi pulsnu oksimetriju kako bi kod bebe mjerila razinu kisika, srčani ritam i temperaturu.

BBC prenosi iskustvo mame Lindsay Elliot koja je razvila separacijsku anksioznost zbog odvajanja od svoje kćerkice Hazel, pa je odlučila kupiti tu “pametnu čarapu” za 300 dolara (oko 1950 kuna).

“Uvijek sam imala strah da će ona jednostavno prestati disati. Bila sam jako anksiozna oko toga, pa je mjerač razine kisika jako pomogao”, objašnjava Lindsay. Pomogao je jer je sada mogla ostaviti bebu s dadiljom i biti mirna, sve dok je beba na sebi nosila gadget koji je na njezin pametni telefon neprestano slao informacije o razini kisika u bebinu tijelu.

Povratne informacije u svakom trenutku

Lindsay je samo jedna od ogromnog broja milijenijalaca koji svoje bebe okružuju sličnim tehnologijama. Oni su navikli dobivati feedback ili povratne informacije o svakom aspektu svoje dnevne rutine. Oni oduvijek koriste aplikacije i nose gadgete kako bi mjerili učinke vježbanja, dužinu spavanja, prehranu i broj unešenih kalorija ili, primjerice, učinke na poslu. Stoga je za njih praćenje povratnih informacija o razvoju i stanju bebe u svakom trenutku, potpuno prirodni nastavak takvog načina života.

To su prepoznali i proizvođači. Njihova računica je sljedeća: Svakog tjedna rodi se 2,5 milijuna djece u takozvanoj “Generaciji Alfa“. Ako zbrojimo svu djecu rođenu i koja će tek biti rođena u toj generaciji (obuhvaća sve rođene između 2010. i 2025. godine), industrija može računati na dvije milijarde potencijalnih korisnika.

Djeca moraju (što) više boraviti na otvorenom jer problemi s vidom postaju prava epidemija

Od pametne bočice do pametnog krevetića koji uspavljuje bebu

Novi pametni proizvodi za bebe uključuju gotovo svu opremu i potrepštine za bebe – bočice, žličice, igračke, pelene, krevetiće, autosjedalice, kolica, odjeću… Nekima od tih proizvoda osnovna je namjena da smanje stres kod roditelja, a nekim drugima da automatiziraju procese i rade umjesto roditelja. Mnogi zadaci, poput pripreme bočice mlijeka, mjerenja temperature, uspavljivanja, više se ne rade intuitivno i “ručno”, već su automatizirani i na usluzi roditeljima.

Primjer jednog takvog gadgeta je “inteligetni monitor hranjenja” koji se učvrsti na dno bočice i daje povratne informacije putem bluetootha roditeljima na njihov pametni telefon. A informacije su – koliko je ml beba popila, koja je bila temperatura mlijeka, pod kojim je kutom beba držala bočicu dok je pila, koliko je kalorija dobila. Svi podaci se bilježe u aplikaciju pa roditelji imaju povijest hranjenja. Ono što su nekad radili intuitivno i pamtili, sada za njih radi mali strojčić i pamti umjesto njih.

Jedna kineska tvrtka razvija uređaj koji će pratiti mokrenje bebe i na vrijeme upozoriti roditelje da je vrijeme za mijenjanje pelena kako beba ne bi dobila pelenski osip ili infekciju urinarnog trakta. Jedna druga tvrtka razvija baby monitor koji će razlikovati različite vrste plača kod bebe i objasniti roditeljima što beba želi na temelju zvučne analize i izračuna vjerojatnosti.

Milenijalci shvaćaju da ti uređaji i aplikacije nisu nužnost, ali njihova generacija jednostavno je uzbuđena oko svake tehnološke inovacije i novosti i traže načine da si olakšaju život. Oni očekuju da industrija dalje razvija platforme i sve naprednije aplikacije. Žele se riješit svojih napetosti, vjeruju u mjerne podatke više nego svojoj intuiciji. U tome vide način da se opuste, odnosno da bez velikih briga provode vrijeme sa svojom bebom.

Lažni osjećaj kontrole?

Medicinski, emocionalni i psihološki efekti takvog stila roditeljstva tek se trebaju istražiti, a među stručnjacima ne postoji konsenzus. Neki smatraju da uređaji za praćenje uništavaju roditeljsko razumijevanje specifičnih potreba njihove bebe. Naime, bebe uče kako regulirati svoje emocije kroz tzv. “koregulaciju”, odnosno trebaju im roditelji i skrbnici preko kojih upijaju znakove. Kada mama bebu nosi na rukama i tješi je šaputanjem i poljupcima, beba dobiva i uči mnogo na psiho-emocionalnom području. Krevetić, sjedalica ili dekica koji zuje, ljuljaju i “tješe” bebu, ne mogu bebi dati ono što može interakcija s mamom.

S druge strane, ako je roditelj napet, nervozan i prestrašen za dobrobit bebe, stalno gledanje u pametni telefon i praćenje podataka neće ga nimalo umiriti. Efekt može biti kontraproduktivan i izazvati još više napetosti u roditelju.

Uređaji i aplikacije roditeljima možda daju samo lažni osjećaj kontrole. Postati roditeljem znači i učiti kako podnijeti neugodne emocije, nositi se sa stresom i manjkom kontrole.

Izvor:Klinfo

Ovaj članak sigurno bi htjeli pročitati i vaši prijatelji.
Podijelite ga

                                                                    

Poslijednja izmjena dana 07/01/2019

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem