Manjak radnika u nekim segmentima digao je plaće i do 20 posto, a ovo su najtraženija zanimanja

Manjak radnika u nekim segmentima digao je plaće i do 20 posto, a ovo su najtraženija zanimanja

Počela žestoka utrka tvrtki za turističkim radnicima. Kadrovska kriza plaće za 2018. u nekim segmentima povećala i do 20%, broj oglasa za posao snažno raste. Praznik rada bit će prvi ozbiljan test na kojem će se vidjeti je li se turistički sektor uspio "pokrpati" s  kadrovima.

Naime, ove je godine vikend uoči tog praznika i termin kada se, nakon zimske pauze, otvara većina restorana i hotela. Stoga u ovih nekoliko tjedana kreće žestoka utrka hotela i ugostitelja za sezonskim radnicima, a u većini objekata nastavlja se sve do srpnja i špice sezone.
 
Bolji uvjeti rada
 
Na terenu doznajemo da su veliki hoteli uglavnom mirni za ovu sezonu i da se najveća panika stvara među malim poslodavcima. Kažu nam da je kadrovska kriza plaće za 2018. u nekim segmentima povećala i do 20%, uvjeti za radnike znatno su bolji, pogotovo kad su u pitanju kvalificirana zanimanja kuhara i barmena, dok je prosječna plaća u turizmu od lani porasla oko 7%.
 
Samo na portalu Moj posao u kategoriji turizam i ugostiteljstvo aktivno je 670 oglasa, a kako je u jednom moguće naznačiti da se traži više izvršitelja, broj slobodnih radnih mjesta još je i veći.
 
Najtraženija zanimanja su konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji te recepcionist. Portal ove godine bilježi rast broja oglasa u turizmu za 47 posto. Hotelske tvrtke pak ne otkrivaju koliko im radnika nedostaje, jer, kažu, zapošljavaju na dnevnoj bazi.
 
U Valamaru tvrde da su naišli na velik interes i zadovoljni su brojem pristiglih prijava. Zbog novih investicija otvaraju 600 novih radnih mjesta. U Plavoj laguni su dosad predali i zahtjeve za oko 300 radnika iz BiH.
 
Zoran Šimunić s portala Gastroposao ističe kako su ove godine poslodavci puno ozbiljnije shvatili pitanje kadrova: "Radnici su u puno boljoj poziciji, smještaj sezonaca puno je kvalitetniji, i više se razmišlja o zadržavanju radnika boljim ugovorima".
 
Na Gastronomadu se nudi oko 250 pozicija, od pomoćnih radnika u kuhinji koji nemaju plaću ispod 5000 kuna, glavnih kuhara s oko 12.000, do kuhara na brodu koji mogu zaraditi i do 25.000. Raste potražnja na jugu (Korčula, Dubrovnik, Split) pa su plaće veće od onih u Istri u kojoj su u prosjeku niže, jer prevladavaju velike kompanije. Potražnja raste i u Zagrebu.-
 
Društvene mreže su mamac
 
Doznajemo da mali poslodavci isplaćuju veće plaće, što mogu jer im je kraća sezona i niži troškovi poslovanja. Stoga se nerijetko događa da mali početkom sezone "kradu" radnike velikim hotelima, zbog čega su se ovi naučili raditi "zalihe" sezonaca.
 
Velike kompanije poput Valamara i Plave lagune radnike traže i preko vlastitih promocijskih kanala, najviše na društvenim mrežama. One su trenutno najisplativiji kanal za to, tvrdi Šimunić čiji portal na Facebooku ima oko 100.000 reakcija.

Izvor:Poslovni_dnevnik
 

Podijeli članak

O nama

Vop portal Varaždin centralno je tržište promocije obrtnika i malih poduzetnika Varaždinske županije na internetu i društvenim mrežama.

 

Primarni cilj V.O.P-a je na jednom mjestu okupiti i promovirati obrtnike i male poduzetnike, kako bi bili informacijski lako dostupni na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Najnovije

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter!
Uvjeti i odredbe

Uvjete korištenja možete pročitati OVDJE

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”
Opširnije Razumijem Decline