Naslovna  /  Prirodna medicina   /  7 dobrobiti vegetarijanske prehrane

7 dobrobiti vegetarijanske prehrane

S druge strane, bjelančevine biljnog podrijetla sigurne su za konzumaciju. Prosječnom Amerikancu Američko društvo za rak predviđa čak 47% vjerojatnosti da oboli od raka.

No, kako kaže dr. Colin Campbell, to ne bi trebalo tako biti jer “rak nije prirodni događaj”.

Ako se pitate kolika je uloga gena u obolijevanju, mogli biste se iznenaditi – rak je uglavnom posljedica faktora načina života i okoline, a ne genetike. Geni određuju svega 2 – 3% rizika za obolijevanje od raka. Odabir namirnica je glavni faktor koji određuje vaše zdravlje, a vegetarijanska prehrana donosi izuzetno velike prednosti za zdravlje ljudi.

1. Smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila

Brojna istraživanja, poput onih koja su proveli dr. Esselstyn i dr. Ornish, dokazala su da se prehranom mogu ublažiti i spriječiti mnoge krvožilne bolesti. Prehranom koja se bazira na biljnim namirnicama, te izbacivanjem životinjskih masti i bjelančevina, mogu se ublažiti i kompletno izliječiti mnoge srčane tegobe.

Kod čak 82% pacijenata dr. Ornisha koji su prešli na biljnu prehranu simptomi srčanih bolesti povukli su se u roku od godinu dana.

2. Sprečava dijabetes

U zemljama u kojima je prehrana bogata kompleksnim ugljikohidratima, a siromašna mastima zabilježena je niska stopa obolijevanja od dijabetesa. S druge strane, populacija koje se hrani zapadnjački, odnosno jede puno životinjskih bjelančevina i masti, ima velik broj oboljelih od dijabetesa.

Dr. Anderson, znanstvenik koji se dugo godina bavio vezom između prehrane i dijabetesa, napravio je eksperiment u kojem su dijabetičari promijenili svoju prehranu.

Od 25 osoba koje boluju od dijabetesa tipa 2 njih 24 je u roku od nekoliko tjedana moglo prestati uzimati inzulin. I to zahvaljujući promjeni prehrane. Oni su, naime, jeli hranu bogatu vlaknima, a siromašnu životinjskim mastima. U eksperiment su bili uključeni i dijabetičari tipa 1, čiji organizam ne može stvarati inzulin.

I oni su promjenom prehrane ostvarili poboljšanja – smanjili su uzimanje inzulina za 40%.

Dakle, prehranom baziranom na cjelovitim biljnim namirnicama može se znatno ublažiti dijabetes tipa 1, dok se dijabetes tipa 2 može potpuno izliječiti.

3. Regulira tjelesnu težinu

Ako se usporede prehrambene navike u Kini i Americi, primjetno je da Kinezi imaju puno manje problema s pretilošću. Zašto? Naime, tajna se krije u njihovoj prehrani koja je siromašna bjelančevinama i mastima, a bogata cjelovitim namirnicama. Osim toga, u Kini čak i uredski radnici na posao često putuju biciklom pa samim time troše dosta kalorija.

Tako se bjelančevine i masti iz hrane, umjesto da se pohranjuje u obliku tjelesnih masti, troše i pretvaraju se u tjelesnu toplinu. Uz prehranu bogatu cjelovitim namirnicama, to je također jedan od razloga zašto je indeks mase kod Kineza najčešće u poželjnim granicama.

4. Štiti zdravlje djece

Godine 1992. u časopisu New England Journal of Medicine objavljeno je istraživanje prema kojem industrijsko kravlje mlijeko može uzrokovati jednu od najrazornijih bolesti u djece – dijabetes tipa 1.  Neka djeca, naime, mlijeko ne mogu potpuno probaviti pa njegovi dijelovi, odnosno mali lanci aminokiselina ostaju u crijevu.

Ti neprobavljeni dijelovi imitiraju stanice gušterače, koja je zadužena za stvaranje inzulina. Budući da imunosni sustav ne razlikuje stanice gušterače od aminokiselina nerazgrađenog mlijeka, on uništava i jedne i druge.

Istraživanja su pokazala što je veća potrošnja mlijeka, to je veća učestalost pojave dijabetesa tipa 1. U Finskoj, gdje se konzumira puno kravljeg mlijeka, dijabetes tipa 1 je čak 36 puta češći nego, primjerice, u Japanu, gdje se konzumira vrlo malo mlijeka.

Velika potrošnja industrijskog kravljeg mlijeka dovodi se u vezu i s autoimunim bolestima, poput multiple skleroze.

5. Sprečava pojavu raka dojke

Rizik od raka dojke povećava se konzumacijom hrane životinjskog podrijetla, koja povisuje razine ženskog hormona estrogena. Rizik se uvelike može smanjiti prehranom baziranom na cjelovitim biljnim namirnicama jer one snižavaju razine estrogena. Manje od 3% slučajeva raka dojke može se pripisati nasljednim faktorima.

Umjesto hormonske nadomjesne terapije, koja donosi više štete nego koristi jer povećava rizik od raka dojke, dr. Campbell ženama preporučuje – biljnu prehranu.

6. Smanjuje rizik od raka debelog crijeva

Rak debelog crijeva i rektuma puno je učestaliji u zemljama obilja na zapadu. Kako biste smanjili rizik od ove vrste raka, trebate izbaciti meso iz prehrane te jesti što više vlakana. Istraživanja su pokazala da se unosom dodatnih 10 grama vlakana dugoročni rizik od raka debelog crijeva može sniziti za 33%.

Primjera radi, tih 10 grama vlakana pronaći ćete u šalici svježih malina ili šalici graška, a šalica graha sadrži i puno više od deset grama.

7. Čuva od raka prostate

“Visoke stope raka prostate u prvom se redu javljaju u društvima sa zapadnom prehranom i načinom života”, kaže dr. Campbell. Jednu od najsnažnijih veza između raka prostate i prehrane čini konzumacija mliječnih proizvoda.

U studijama koje su objavljene stoji da muškarci koji konzumiraju puno mliječnih proizvoda imaju dvaput veći rizik od raka prostate. Taj rizik dodatno povećava konzumacija mesnih proizvoda.

Životinjske bjelančevine potiču tijelo da stvara više IGF-1, hormona koji upravlja brzinom rasta raka prostate. Životinjske bjelančevine također blokiraju stvaranje vitamina D, a osobe koje dugo imaju niske razine sunčevog vitamina u organizmu imaju veći rizik od raka prostate.

Izvor:alternativa-za-vas

Stvaranjem korisničkog računa na VOp portalu prihvaćate naše Uvjete korištenja